Veelgestelde vragen
We streven voortdurend naar een verbetering van onze dienstverlening, daarom hanteren wij geen borg. Wij vragen voor een vaartocht geen borg zodat je geen extra bedrag hoeft te missen tijdens je boeking. Je kunt volop genieten van je sloepervaring zonder je zorgen te maken over de teruggave van een borgbedrag. In het zeldzame geval van schade tijdens het varen, wordt het eigen risico achteraf via pinbetaling geregeld. Zo kun je onbezorgd het water op gaan, zonder vooraf een borg te hoeven betalen.
Onze boten ondergaan zorgvuldige inspecties vóór en na elke afvaart, waarbij foto’s worden gemaakt. Mocht er onverhoopt schade worden geconstateerd na jouw vaartocht, dan wordt dit achteraf in rekening gebracht. Het eigen risico is daarbij beperkt tot € 250,-. Wil je liever geen eigen risico lopen? Tijdens het reserveren heb je de mogelijkheid om het eigen risico af te kopen. Op deze manier vaar je geheel zorgeloos.
Bij ons staat service hoog in het vaandel, en we begrijpen dat gemak voor onze klanten essentieel is. Daarom hebben we deze services bedacht, zodat jij zorgeloos van het water kunt genieten. Wij vertrouwen erop dat je netjes met onze waardevolle boten omgaat. We hebben vertrouwen in de kwaliteit van onze dienstverlening en in onze klanten.
Maar wat verstaan we eigenlijk onder schade? Dat leggen we graag aan je uit.
Categorie 1: Bij kleine gebruikersschade, die bijna onopvallend is, tonen wij begrip. Kleine krasjes en lichte gebruikerssporen zien wij niet als schade, en hier doen wij absoluut niet moeilijk over. We begrijpen dat dit soort slijtage onvermijdelijk is.
Categorie 2: Voor duidelijk zichtbare of functionele schade, zoals ontbrekende onderdelen, een kapotte schroef, een diepe kras, of schade aan derden, is het eigen risico van toepassing. Hierbij rekenen wij op jouw verantwoordelijkheid.
Categorie 3: Schade door buitensporig gebruik, vandalisme of het niet naleven van de instructies, inclusief gevolgschade, valt niet onder de dekking van onze verzekering. In dergelijke gevallen geldt het eigen risico plus de aansprakelijkheid, afhankelijk van de omvang van de schade. Wij rekenen op jouw medewerking om samen zorg te dragen voor de optimale staat van onze boten.
Wilt u naast de mooi-weer garanties meer zekerheid? Door onverwachte gebeurtenissen kan het voorkomen dat uw vaartocht niet door kan gaan. Hier hoeft u zich geen zorgen over te maken. Wanneer u de annuleringsverzekering afsluit bent u namelijk prima verzekerd. U kunt 24 uur van tevoren de vaartocht annuleren of verzetten en ontvangt de huursom terug. Het huurbedrag wordt op dezelfde dag teruggestort.(€ 15)
Bij extreme weersomstandigheden en boven windkracht 5 overleggen we uiteraard en verzetten we uw boeking. Uw veiligheid staat voorop.
Je mag zelf eten en drinken meenemen aan boord! Goed om te weten: elke sloep heeft een 12V-aansluiting voor een koelbox aan boord.
Ook op het water gelden er regels betreft alcoholgebruik. Het is niet toegestaan om alcohol aan boord te hebben en te nuttigen. Er zijn slechte ervaringen met alcoholgebruik, hier zien wij strikt op toe.
De borg en de verzekering dekt in geen enkele gevallen de schade of ongevallen onder invloed van alcohol. De aansprakelijkheid ligt volledig bij de huurder.
Als er nog sloepen vrij zijn, kun je tijdens het varen een boot bijboeken. Overleg hierover is altijd mogelijk, een telefoontje is voldoende.
Een sloep huur je bij ons altijd inclusief voldoende brandstof. Je hoeft niet te tanken wanneer je de boot ophaalt, maar ook niet wanneer je deze weer inlevert. Wij houden hier rekening mee en geven in sommige gevallen uit voorzorg extra brandstof mee. Wel zo gemakkelijk!
Al onze boten zijn nieuw en dat is te zien. Wanneer je een sloep huurt, wordt de boot voor en na gebruik schoongemaakt. Hiervoor worden geen extra kosten berekend. Wel hebben wij het recht om een deel van de borg in te houden, als de boot extreem vuil en smerig wordt ingeleverd. De schoonmaakkosten bedragen €25,-.
Al onze sloepen bieden voldoende comfort en veiligheid. Elke boot is voorzien van een luxe kussenset, een USB-aansluiting, een 12V-aansluiting voor een koelbox, reddingsvesten, een brandblusser en verbandkoffer. De Evi 1, 2 en 3 zijn bovendien voorzien van een zonnedek en een tent voor bescherming tegen extreme zon of regen. De Evi 3 en 6 zijn beide voorzien van een zitbank met tafel.
Het is superleuk om een dag te gaan varen met het hele gezin. Kinderen vinden het geweldig: tussentijds lekker zwemmen, ravotten en spelen in het water. Het is verstandig om alle kinderen tijdens het varen een reddingsvest aan te doen. Als een kind in het water valt, kan dit namelijk ook bij kinderen die al kunnen zwemmen een paniekreactie oproepen.
We snappen dat je er tiptop uit wilt zien aan dek van onze mooie sloepen… Maar we raden je vooral aan om gemakkelijke, comfortabele kleding aan te trekken! Schoenen met hoge hakken worden afgeraden. Verder maakt het niet uit. Zwemkleding aantrekken is natuurlijk een goed idee als je een duik wilt maken. Aan boord zijn reddingsvesten al aanwezig
Huisdieren zijn op sommige EVI’s wel toegestaan, namelijk de EVI 4, EVI 6 en EVI 7. Op de overige sloepen is dit niet toegestaan in verband met allergieën en veiligheid.
Mooi-weer garantie (€ 0)
Met onze mooi-weer garantie heeft u geen zorgen. Bij een slechte weervoorspelling wordt er samen naar een passende oplossing gezocht. De reservering kan in overleg verzet worden naar een ander passend moment. Zelfs 3 dagen van tevoren! Zo hoeft u niet in onzekerheid te zitten. Deze service is gratis. Bij extreme weersomstandigheden en boven windkracht 5 overleggen we uiteraard en verzetten we uw boeking. Uw veiligheid staat voorop.
Mooi-weer garantie Premium (€ 7,50)
Wilt u meer flexibiliteit? Kies dan voor het Premium pakket voor extra flexibiliteit. Verzet uw boeking binnen het vaarseizoen tot 24 uur van tevoren, gewoon omdat het weer niet meewerkt of u op de dag zelf verhinderd bent. Voor slechts € 7,50 geniet u van ultieme vrijheid in het plannen van uw vaaravontuur.
Een vaarbewijs is niet nodig voor het varen. Onze sloepen zijn gemakkelijk te besturen. Tijdens de afvaart krijgt u duidelijke instructies en mocht u zorgen hebben dan helpen we u uiteraard totdat u zich comfortabel voelt.

Hoe kan ik reserveren? Simpel!
1. Kies de gewenste datum op onze homepage.
2. Laat de locatie leeg als je geen voorkeur hebt
3. Vul het aantal personen in
4. Klik op ‘resultaten’ om de live beschikbare sloepen en tijden te zien
5. Staat een tijdsblok er niet bij? Dan is deze al bezet. Wellicht is deze bij een andere sloep wel beschikbaar.
6. Tijdsvenster beschikbaar en op dezelfde dag boeken? Neem telefonisch contact op. dan helpen wij u verder.
Hoe gaat het proces na de boeking?
1. Na de boeking ontvang je een mail met handige tips en de opstapplek.
Controleer deze goed.
2. Tijdens het inchecken is het handig om de naam van de boeker te noemen, dit is voldoende.
3. Je krijgt een korte instructie en uitleg over de boot, de tips en de vaarroute.
4. Daarna kunnen jullie meteen op pad! Veel vaarplezier!
